ATTENTION PLEASE !!
setiap apa yang terlahir dari bibir semua bermula dari hati . setiap kata yang terlafaz adalah apa yang kita fikirkan . ungkapan yang sama makna yang berbeza . biarlah bahasa yang berbicara .

oke ta ini blog????

alahai fenomena cikgu tu !!!

Assalamualaikum....
ngeee ~~ hari nie ada mood untuk hapdet blog !! hahaha ta de la . ekcely aku baru baik demam lah . ouh sungguh la tidak suka dengan keadaan ini . teramat sangat tau . mana tak nya , nak jalan pon tak larat .terhuyong hayang jee ~~ tu la mak dah kata jangan main hujan , tapi ketegaq tak mau dengar cakap . sibuk dok syok sesangat main hujan tuh . hahaha padan muka hang pija :)) ngeeee ~~
hoke ! hoke ! sebenarnya aku nak bercerita pasal yang terhot sekarang kat skolah aku ni . apa benda agaknye erk ? nak tau ke ? nak ek ? oke aku bagi tau yee !! jap eh .
ala pasal cikgu kat sekolah aku tuh . kenape ? hurmmm sebenarnye diorang kat sekolah aku ni dah mencetuskan fenomena kegilaan bebudak sekolah aku ni . nak tau kenape ? tak paham lagi ke ? oke oke . macam ni . cikgu yang  kat sekolah tuh ada la jugak cikgu perempuan tapi yang menjadi kegilaan sekarang ni adalah cikgu lelaki . haaa ? kenape pulak dengan cikgu tu ? dah nama pun cikgu lelaki mesti la budak perempuan jadi tak tentu hala . nak kata cikgu ni hensem , ta de la sangat . sebab bagi aku biase je . ala manusia jugak kan . mungkin diorang sweet kot . tapi yang aku tak paham ni , budak perempuan bagai nak gila bila cikgu ni lalu . haishhhh . . macam-macam lah . yang ni aku tak kisah lagik . ade yang lagi dasyat nye budak form 6 pon sama naik je . siap buat miang lagi . serius weh ! SERIUS oke , MELUAT tau . sepatutnye dah paling senior kat sekolah tu , tunjuk la teladan yang baik , ni tak , buatnya perangai cenggitu . sampai cikgu-cikgu kat sekolah tu pun ada yang terasa hati tau . mana taknya masa cikgu tengah mengajar , kalau diorang jalan sampai teTELENG kepala nengoknye . cikgu yang dalam kelas dok mengajar ni dia buat tak tau jaa ! kesian jeee ~~

mesti korang kata aku jeles kan ? sebab aku tak cantik untuk tarik perhatian cikgu tuh . hiep !! sory yee !! aku tak kisah la . aku bukan jeles dengan korang yang boleh dok MENGGEDIK tu . cuma aku rasa terMALU la bila bebudak perempuan buat perangai macam tu . kalau ye pun suka kan cikgu tu apa lah salahnya bersopan sikit dan cuba jangan nak over sangat . nanti kene kutuk je . tak kesian ke kat orang yang kutuk tu ? dapat dosa free je tau . 
heeee ~~ 

satu hari tu , cikgu geografi aku masuk kelas . dan tetiba dia bertanyakan kepada kami cenggini :

cikgu : nie bebudak perempuan ! cikgu nak tanya hampa ni , segak sangat ka cikgu tu ?
bebudak perempuan : awatnya cikgu ? kami tengok besa-besa ja .
cikgu : tak la , anak saya yang tingkatan 4 tu dok cerita yang budak perempuan kelas dia , kalau cikgu tu lalu ja , dok tengok macam nak tercabut bijik mata . saya pun hairan ! tang mana yang depa dok tengok
bebudak perempuan : ala biasa la cikgu , cikgu laki kat sekolah nie semua dah season . mana la depa nak pandang . cikgu tu muda lagik . sebab tu depa dok gila .
sekarang ni kat sekolah tu asyik cakap pasal cikgu tu je ! agak-agaknya bila cikgu tu dah ta de , apa la yang jadi kat sekolah tu kan3 ? korang ! kalau nak tarik perhatian pon tak payah la sampai buat orang nak hempuk je korang tu . tak payah la nak luah kan kata-kata yang menggeletis otot aku dengar . contoh nye cam ni ha 
: " ouh cikgu , comelnye !!" (nada yang gedik oke)
: "ala cikgu , tepi laaa . tengok langsung tak boleh nak buat kerje ni haa !!"
: hurmmmm .. tak suka la cikgu ni ! benci tau .. (konon manje la tu !)
yawww !! kalau la korang ada kat tempat kejadian , sure korang akan mengeluar kata-kata yang tidak munasabah . huhuhuhu . nasib baik mulut ada insurans yang first class , kalau tak ,  sure kena sembur jeee ~~ 
aduhai cikgu . kesian jeee ! datang dengan niat nak mengajar . tapi di sebabkan kerenah bebudak sekolan ni , langsung jadik bahan gosip . ntahn2 ada jugak pe cikgu kat sekolah aku tu yang single mingle dok syok kat diorang . hohoho oke ! aku serkap jarang je :))
oke la..banyak  aku ngumpat heee ~~ aku just nak luahkan rasa je ~~ 
p/s : kisah ini tak de kena mengena dengan yang hidup atau yang mati :))
jika ada hanya kebetulan , hohoho




terima kasih kerana baca entry ini !! ;)

No comments:

Post a Comment

kau komen kau comel !!! <3