ATTENTION PLEASE !!
setiap apa yang terlahir dari bibir semua bermula dari hati . setiap kata yang terlafaz adalah apa yang kita fikirkan . ungkapan yang sama makna yang berbeza . biarlah bahasa yang berbicara .

oke ta ini blog????

cara nak kempiskan perot boncet :)

Assalamualaikum....
setelah sekian lame tak hapdet blog , terasa rindu yang teramad sangat dekat blog ni . wah3 .. tak berape hari je pon tinggal blog ni sibok nak buat ayat bebunga-bunga . heeee ~~
korang mesti tetanye-tanye kan nape la aku dok letak gambar perot boncet ni kan??
kawan-kawan sebenarnye kan sekarang ni aku dalam proses nak mengempiskan perut yang teramat lah boncet . haaa jangan nak gelak kat aku oke ! aku tau perot aku tak cantik macam korang . heeee~~ susah giler nak tunggu perot ni kempes . tu la pija dulu ko makan tak hengat punye melahap,skang sibok nak kempeskan perot . last skali aku dapat petua dari nenek aku . rupa-rupanya nenek aku pon dok amalkan . patut la slim je kan . hishhh tak boleh jadik ni . kene lawan jugak nenek aku . mane boleh dia sorang je yang slimkan . cucu dia pon nak jugak... mintak jauh la dari jadik boncet menggelebeh camni . nanti nak pakai baju pon susah . sebelum terlambat baik aku atasi dulu .
so hari nie aku nak kongsi petua tu . mungkin ade antara korang yang dah tau .bia lah aku nak kongsikan . lagi pon aku dah tau dan dah test dah .menjadik beb !! oke mari kita lihat macam mane na buatnye yee !!
bahan yang korang kene ada :
limau nipis
kapur sirih
simpel je kan bahan nye !!
cara-caranya:
amik limau nipis dan potong dua .
perah air dia je.
letak dalam satu bekas ye air perahan limau tu.
kemudian amik kapur dan letak dalam bekas lain.
tuang air perahan limau nipis tu dalam bekas kapur.
lepas tuh gaul kedua-dua bahan sampai sebati.
dan siap.
korang boleh letak masa sebelum tidur dekat perut. kesannya esok pagi korang akan rasa macam beminyak sikit . nenek aku kate lemak korang tengah tebakar lah tu !! heee~~ serius aku dah buat memang rasa berminyak..nak tau try laaa ;)




selamat mencuba ea.. 

terima kasih kerana baca entry ini !! ;)

4 comments:

  1. err, ade ape-ape effect tak dekat kulit? tak panas ke campur kapur dengan limau ? =='

    ReplyDelete
  2. dear..ta laaa... die cme rase cam beminyak jeee.... n panas tuh ta la panas sgt..macam pakai losyen mustajab tu... ;)

    ReplyDelete
  3. ouhh , oke :P thanks untuk tips camni :P

    ReplyDelete
  4. heee~~ ni biggie dear..lg pon baru nak blaja laaa.. :)

    ReplyDelete

kau komen kau comel !!! <3