ATTENTION PLEASE !!
setiap apa yang terlahir dari bibir semua bermula dari hati . setiap kata yang terlafaz adalah apa yang kita fikirkan . ungkapan yang sama makna yang berbeza . biarlah bahasa yang berbicara .

oke ta ini blog????

kisah selama tak hapdet belog .

Assalamualaikum .



heeee~~ serius dah lame tak hapdet aku punye belog nie . dah bersawang , semak samun bagai kan . kesian kau belog . di sebabkan dah lama tak hapdet belog , mesti la banyak giler cerita yang aku tak kongsi kat sini . so aku na story sikit pasal kehidupan aku selama aku ak hapdet belog nie .

first sekali
- hidup aku lepas STPM , lebih banyak di luangkan dekat kedai runcit mak aku . kira jadi pekerja tetap la kan . dalam menunggu keputusan STPM aku keluar , aku dah berjaya keluarkan kereta sendiri . nama dia BABY SAVY . nak tengok tak baby savy kite ?? huhuu jap eh . 


tadaaaaa . ha tudia aih .MYSUPERMAN kan cakap kete nie like kura-kura . how dare u sayang . pukk kang !! alah kura-kura pon awak naik jgak kan sayang . disebabkan aku akan sambung belajar , MYSUPERMAN akan share bayar bulan-bulan . hahaha . hamek kau . 

second
- hari tunggu result . serius , perasaan takut , gementar dan gelabah mesti ade dalam diri aku nie . mase nak amik result tu kawan-kawan semua tenangkan diri masing-masing . ntah ape la mase depan aku kan . bila tiba je mase cikgu umum kan 6 best student , dalam hati aku , tak target pun aku tercalon kan . kiter nie tak la pandai mane . ( dalam hati dok mengharap ) huhuhu . at last , nama aku tersenarai . menagis beb . SYUKUR ALHAMDULILLAH . dapat jugak aku happy kan mak ayah aku . thanx kepada semua yang sentiasa mendoakan kejayaan aku . :) loveyouall oke .

*sumpah geram tengok gambar nie ( photographer konon nak kandid )

third
- setelah mendapat result . saat penentu hidup aku pon muncul . aku paling tak suka nak jadik seorang cikgu . sebab aku tak mampu nak mendidik orang . aku sendiri pon tak terdidik lagi . haiyooo . tapi tu la orang cakap rezeki aku kan . akhirnye aku dapat tawaran sambung belajar dekat sebuah IPTA yang diberi nama UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS . mase mula-mula check macam tak percaya . aku buat la recheck untuk kepastian . keputusan tak berubah . tetap sama . bakal menjadi seorang pendidik . 


last sekali 
- kini aku dah menjadi anak kandung suluh budiman . menjadi salah seorang bakal pendidik . semoga apa yang telah di tentukan kepada aku ada hikmah disebaliknya . :)

*bersama roomate saya . ohsemm kamu nurul .



oke sampai sini je aku story . nanti aku hapdet pulak kehidupan sebagai student .

ingat , segala yang di tentukan pasti ada hikmah . terima dan redha dengan apa yang telah di tetapkan . mudah-mudahan ada kebaikan di akhirnya .
kbai .


terima kasih kerana baca entry ini !! ;)

No comments:

Post a Comment

kau komen kau comel !!! <3