ATTENTION PLEASE !!
setiap apa yang terlahir dari bibir semua bermula dari hati . setiap kata yang terlafaz adalah apa yang kita fikirkan . ungkapan yang sama makna yang berbeza . biarlah bahasa yang berbicara .

oke ta ini blog????

bila exam tiba !!!

   

Assalamualaikum !!!

hurmmmmm hari mood sedey laa...da la demam langsung ta boleh na pegi skola,exam plak na dkat da..lagi semiggu je...risau la dengan exam ni..walau pun cume exam selaras je tapi amad berpengaruh dengan keputusan lah...takot je.. (aku ie semua jenis exam takot la) heee~~

 aku pon tatao la macam mana study untuk exam nie..ta kan nak buat maen maen je..hisshhh jangan leee~~ t ta pasal pasal nama naek jadi budak yang dapat ni 2 ke belakang..mintak sinpang la k..kalu korang pon mesti ta nak kan..kalau setakat nak femes kan name je buat la kerja laen ye !!..

macam mana ea na buat revisin supaya mudah untuk menjawab exam?? korang nak tau ta?? na tau??? na??? klau na jom try tengok tips nie..

aku rompak je nie..
heee!!
ta la..aku ada amik dari orang sket,dari buku sket n dari pelajar yang aku tengok budaknye pandai pandai je....


selalunye budak pandai pandai ni banyak teknik blaja diorang..jom kite tengok ea...





- ainur : kawan aku nie kata..kalau na mudah dapat apa yang cikgu tu ajar,cuba cinta matapelajaran yang dia ajar tu.. cop3.. (korang jangan pi cinta cikgu tu plak dah,huru hara satgi tau)

-lagi macek nie cakap : cuba buat nota yang kecil yang mudah untuk dibawa ke mana mana je supaya mudah untuk mengingati..tapi nota kecil tu biar padat dia punya isi oke..jangan nanti dok usung nota yang bnyak nampak kertas putih jea k.. :))

-cikgu aku plak : dia kata klau nak mudah faham ilmu yang di ajar,baca dulu baru fahamkan..pastu ulang banyak kali sket.ini bermakna kene wat preparation dari awal la..jangan dok banyak maen je k..

-cikgu laen plak cakap : buat keja yang dia bagi..jangan malas wat homework no0o0o !!
(aik macam amaran je cikgu nie)

-lagi satu cikgu cakap plak : cbe guna otak tu untuk ingat balik apa yang kamu belajar,jangan bela otak tu cantik cantik sangat,nnt tak berguna !!

-last skali ada cikgu tu bagi tau : wat nota yang ringkas tapi dalam bentuk "mind map" mmg menjadi..aku da cube da yang nie..dia pakse kita untuk ingat setiap butir maklumat dalam mind map tu..so korang cube la..klau jadi alhamdulillah,kalau ta jadi cbe la altenatif laen ea..

- ops lagi satu : yang nie wajib oke..minta doa banyak dekat ALLAH S.W.T supaya dapat memudah kan perjalanan kita dalam menimba ilmu...yang wajib tu jangan tinggal yang sunat tu rajin rajin kan la ea...


oke..harap tips nie dapat membantu..kalau ta banyak,sket pown jadi la..


wee~~chill...


tguu next entry ea..
daaaa
salam









terima kasih kerana baca entry ini !! ;)

No comments:

Post a Comment

kau komen kau comel !!! <3