ATTENTION PLEASE !!
setiap apa yang terlahir dari bibir semua bermula dari hati . setiap kata yang terlafaz adalah apa yang kita fikirkan . ungkapan yang sama makna yang berbeza . biarlah bahasa yang berbicara .

oke ta ini blog????

MAAF MEMAAFI :))

Asalamualaikum !!!!

suda tak post entry baru kan..hmmm sory la macek blog ea..aku terpaksa menghabis banyak masa untuk mengadap buku aku yang bertan-tan beratnya (agak over ini ayat).mne ta nye skali satu bku beratus-ratus lai pages nye..hmmmm ni la orang kata perjuangan harus diteruskan..
btw
hari aku nak story pasal maaf memaafkan nie..bukannye ape kita nie selagi dipanggil manusia tak lepas dari kesilapan..meh aku na story sikit pasal maaf-maaf nie..

cerita nye cenggini ha!!!
ehem ehem ehem..

masa aku kecik-kecik dulu,aku ade kawan baik haa..baik la sesangat kan..sampai teramat la kamceng,tapi satu hari tu ntah ape selisih paham just cme aku tersilap cakap je dan dia merajuk dan seterusnye tak nak kawan ngan aku..so ape boleh aku buat,aku minta la maaf kat dia,tapi budak nie ego,dia buat dek je..bengkek je hati nie kan..kalau la korang dalam situation nie mesti rase macam hampeh je kan..so aku pown mengambil keputusan untuk berdiam diri dan anti sikit la dengan die nie..dan sekarang aku dengan die dah bawak hala tuju masing-masing..
moral of the story : mungkin cara aku mohon maaf tu tak kene kot..

ekcely aku ada baca dalam buku DARA.COM yang menyatakan cara untuk memohon maaf..ape kata aku share dengan korang..

10 CARA MOHON MAAF

1) masak makanan kegemarannya dan berikan kejutan dengan menghantar makanan tersebut ke rumahnye. (wah yang nie hebat sangat,but untuk orang yang bercinta mesti sweet.. :))

2) coklat boleh menenangkan,bagi hadiah kepadanya sebagai tanda memohon maaf dan mungkin ia akan membuat dia boleh tersenyum senang

3) bawa kawan korang tu ke tempat yang lebih tenang supaya korang dapat minta maaf dengan dia dalam keadaan yang lebih selesa (kalau pompuan dengan pompuan tape la,tp kalau laki dengan pompuan,awas ea ! jangan berdua-duaan oke)

4) imbas semua kenangan korang mase bersame-same dulu.then slow talk lah dengan dia,mana lah tahu hati dia tibe-tibe je jadi lembut

5) kalau dah putus idea.ape kate korang buat kad ucapan yang bertulis,kenape dia perlu maaf kan korang..dan ayat pertama yang harus ada adalah korang sangat sayang dekat dia dan seterusnya (tapi jangan buat ayat lebih-lebih pulak)

6) kalau korang ni kategori yang habis romantik,korang boleh buat luahan secara live tu,buat panggilan telefon ke stesen radio dan buat ucapan maaf yang khas untuk dia (wah feeling abis la lepas tu dan sure lepas ni dia akan lebih sayang kan korang)

7) tak pon korang boleh jugak hantar sepohon bunga,gedebuk dekat depan rumah dia.sure tido tak lene la kawan or buah hati korang tu.korang jangan lupa selitkan sikit kad ucapan yang indah-indah katanya dekat bunga tu,baru kategori mat dan minah bunga.

8) nie da urgent sesangat nie,pekate korang just tulis notes yang simple then kirim kat dia dengan coklat atau ape-ape je la yang boleh buat dia senang hati dan gembira

9) nie untuk korang yang kurang modal,just luah kan dengan kata-kata maaf yang ikhlas luhur dari hati korang,mesti tersentuh hati nya dan mesti korang akan dimaaf kan

last skali

10) korang janji la yang korang tak kan ulangi kesilapan yang korang dah buat nie,tapi ingat jangan janji kat mulut je oke..janji mesti dari hati.

tapi bagi pendapat aku,tak perlu lah banyak sangat nak keluar modal semata-mata nak memohon maaf,just luah kan melalui kata-kata yang jujur dan ikhlas dari hati itu sudah cukup bermakna oke.

dan kepada sesiapa yang baca blog nie harap dapat membantu sesape yang dalam masalah nie
:))
JUMPE LAGI...
SALAM !!!
<3


PETIKAN DI AMBIL DI MAJALAH DARA.COM
just untuk berkongsi..
SHARING IS CARING
=,=



terima kasih kerana baca entry ini !! ;)

No comments:

Post a Comment

kau komen kau comel !!! <3